Windsor Door er en av Norges største og mest tradisjonsrike port-leverandører. De har vært totalkunde hos Abacus i mange år, med løsninger innen ERP, lønn, CRM og IT/Drift. I tillegg har har det blitt utviklet flere spesialløsninger for bedriften. Å ha mange systemer hos samme leverandøren er en stor fordel, i følge Service- og montasjesjef, Kent Ove Rosvold.
Viktig å kunne jobbe effektivt
Windsor Door er opptatt av gode løsninger som gir effektive arbeidsdager: «Det er flere måter å jobbe effektivt på. Blant annet er vi opptatt av å ha gode integrasjoner mellom viktige systemer. Det reduserer feilkilder, øker automatisering, og får overført viktig informasjon mellom systemene. Vi har jobbet mye sammen med utviklingsavdelingen hos Abacus for å lage integrasjoner som optimaliserer flyten», forteller Kent Ove.
«Fra Abacus får vi levert Visma-programvare innen ERP, lønn, og HR og SuperOffice på CRM I tillegg er Abacus vår totalleverandør på IT-drift. For oss er det er det tidsbesparende og effektivt å kunne forholde seg til én leverandør, istedenfor mange ulike. Nå kontakter jeg kun Abacus, og de løser utfordringene som dukker opp».
Gamle kjente
Kent Ove og Windsor har hatt et årelangt samarbeid med Abacus: «I og med at vi har mange løsninger fra Abacus, og har samarbeidet i flere år, kjenner vi hverandre godt. Vi ønsker å benytte Abacus på alle de områdene vi kan. Utviklingsavdelingen har laget flere løsninger for oss allerede, og vi er derfor trygg på kvaliteten. Egenutviklede systemer gir oss en stor fordel ved at vi får den funksjonaliteten vi ønsker. I dag jobber vi for eksempel med en ny integrasjon til SpeedyCraft. Her har vi en integrasjon allerede, men den har for mange begrensninger. En annet mål med integrasjoner er selvsagt å kvitte seg med manuelt arbeid, og effektivisere driften», sier Kent Ove.
Folkene er viktigst
Hva er viktigst for et godt leverandørsamarbeid? «Det positive med Abacus er at de har mange dyktige og kompetente folk. Abacus har vokst til å bli en stor organisasjon. De tilbyr løsninger innen mange ulike områder som er viktige for oss. Det er flinke rådgivere innen regnskap, logistikk, IT-drift og utvikling. Det er vanskelig å trekke frem enkeltpersoner, men jeg kan si at jeg har jobbet mye med Magnus Holen og Thomas Andresen på utvikling i det siste. Jeg er imponert over deres gode forståelse for vår bedrifts behov. I tillegg er Tore Langeland en veldig god sparringspartner på regnskap, blant annet fordi han også har god forståelse på logistikk. Og Stian Hystad har vært en utrolig god ressurs når det kommer til serverdrift!
Support er også veldig viktig for oss. Til tider har vi opplevd noe lang responstid for å få løst problemene. Da er det viktig at man får en rask tilbakemelding, selv om man ikke få løsningen umiddelbart. Jeg har forståelse for at det tidvis vil ta litt tid, og er stort sett veldig fornøyd med supporten jeg får», avslutter Kent Ove.
Lyst til å snakke med oss om våre løsninger? Ta gjerne kontakt med oss for en prat!
Om Windsor Door
Windsor Door AS en av landets største og mest tradisjonsrike aktører i portbransjen. Selskapet har gjennom årene utviklet seg til å bli en totalleverandør innen porter og lastesystemer, med agenturer på en rekke kvalitetsprodukter. I årene fremover kommer de til å spisse og spesialisere bedriften ytterligere, gjennom økte leveranser av markedsledende produkter til kvalitetsbevisste, norske bedrifter. De jobber også for å styrke sin tilstedeværelse i hele landet, gjennom å utvide forhandlerapparatet og egne kontorer. Her kan du lese mer om Windsor Door.
Meld deg gjerne på nyhetsbrevlisten, så lover vi å holde deg oppdatert.
Vi tar en gjennomgang for å vise deg hvordan tjenesten fungerer.