Christine Nilssen Befring

Fra jord til sky med Payroll

Da Christine Nilssen Befring startet hos Norwegian Hull Club var en av hennes første oppgaver å finne et nytt lønnssystem. Etter en grundig prosess landet hun på Visma.net Payroll. Noe hun så langt er veldig fornøyd med.

Behov for et nytt system

Norwegian Hull Club gikk over til Windows Viritual Desktop for noen år siden, noe som førte til at daværende lønnssystem sluttet å fungere. I ett år ble de sittende med mye manuelt arbeid og lite kontroll. Det eskalerte behovet for å finne et nytt system. Christine har det faglige ansvaret for lønn, og ble en naturlig eier av prosessen.

– Norwegian Hull Club er en liten, men stor, organisasjon. Vi har tre selskaper og ansatte som jobber på tvers av disse. Det var ønskelig med en løsning som kunne snakke med vårt økonomi- og HR system. I begynnelsen av prosessen syntes jeg ikke Payroll var «klart». Referansekundene var veldig ulike vår organisasjon, og mye funksjonalitet manglet. Men etter at de jordbaserte løsningene skulle legges ned, har det skjedd masse med løsningen, sier Christine.

– Vi benyttet Expense, Payslip og Calender fra før. Det fungerte fint for oss, og dyttet oss i retningen av Payroll. For å gjøre belastningen mindre for ansatte i organisasjonen, var det fint å kunne fortsette med disse. Jeg har også jobbet mye med Visma tidligere, og er nok en Visma-jente, smiler Christine.

Imponert over rådgiveren

– Rådgiveren som skal implementere løsningen har så mye å si. Kjemi er én ting; man jobber tett sammen og det kan bli intense uker. Men rådgiverne må også vite hva de gjør og hvilke konsekvenser det får. Når det kommer til lønn, skal det være riktig – hver gang. Det blir fort fyr i teltet om lønnen ikke stemmer, og det er nulltoleranse for feil, forteller Christine.

– Jeg var så heldig å få jobbe sammen med Dirkaft Saleem, og han er bare helt fantastisk! Han er utrolig flink og jeg er imponert over hvor godt han kan lønnsfaget. De fleste skal ha jobbet lenge for å ha en så god kunnskap som ham. I tillegg har han en vanvittig ro som ga meg hvilepuls når jeg var stresset. Det ga en veldig fin prosess. Og etter første kjøring var alt rett. Det har riktignok vært noen små innstilinger som ble gjort i ettertid, men Dirkaft har løst våre utfordringer på en veldig god måte.

Veien videre

Christine er godt fornøyd med løsningen så langt. – Jeg liker godt automatiseringen, datostyring og at systemet «tenker selv». Vi har satt opp regler som reduserer feil og manuelle kontroller. Vi er godt i gang med bruken, men det dukker jo opp nye ting vi aldri har gjort før. Learning by doing er vel fasen vi er inne i nå. Neste fase er å få på plass integrasjon mellom HR systemet og lønnssystemet. Men det er veldig bra så langt og jeg er absolutt fornøyd, avslutter Christine.

Tusen takk for praten, Christine! Vi skal gjøre vårt for at vi og systemet fortsetter å levere!

Om Norwegian Hull Club

Norwegian Hull Club er blant verdens største aktører innen sjøforsikring og er involvert i forsikringsdekningen av over 11,600 flytende enheter globalt. Selskapet, med hovedkontor i Bergen, har røtter tilbake til 1837. Deres målsetting er å bidra til å sikre liv, helse, miljø og verdier for å bidra til å ta vare på både mennesker og jordkloden. Du kan lese mer om Norwegian Hull Club på deres hjemmeside.

Abonner på bloggen vår

Abonner på bloggen og få ukentlige oppdateringer med aktuelle nyhetssaker.

Del dette innlegget

Meny