møterom

Skaper gode møteopplevelser med løsninger fra Abacus IT

Vingman er et fremtidsrettet regnskapsfirma. Deres 20 ansatte har spesialkompetanse innen regnskap, skattlegging og økonomisk planlegging. De har fokus på høy kompetanse og langsiktige relasjoner, samt effektive arbeidsprosesser og integrasjoner.

Viktigheten av gode, digitale verktøy er derfor stor hos Vingman. Og kanskje viktigere enn aldri før. De gikk derfor for en ny teknisk møteromsløsning fra Abacus. Vi tok en prat med Laila Nortvedt, IT- og markedsansvarlig hos Vingman.

Utnytter teknologi for å gi ansatte og kunder en bedre hverdag

«Pandemi eller ikke pandemi – utvikling er sentralt i Vingman. Det innebærer selvfølgelig en tanke om hele tiden å utnytte muligheter, og da teknologi, for å gi ansatte en enklere og bedre hverdag. Samt bidra til at kundene sparer tid og penger.

Gode møteromsløsninger, med fokus på kvalitet i møteopplevelsen, er viktig. Det gir stor fleksibilitet både ovenfor ansatte og kunder. Opplæring, møter og samarbeid fungerer helt optimalt med nye løsninger fra Abacus IT», forteller Laila.

Fornøyde ansatte gir fornøyde kunder

«Vi har kunder i Trondheim, Oslo, Stavanger, Hamar og flere steder i Norge. Med gode, tekniske løsninger er det alltid enkelt å samarbeide på tvers av lokasjon. Et digitalt arbeidsmøte er enkelt når du kan ta med deg en bærbar PC og være oppkoblet på møterommet i løpet av minutter. Alt dette er selvfølgelig helt avhengig av at lyd- og bildekvalitet er bra. Møter med skurrende lyd, eller flimrende bilder, er mer ødeleggende enn verdiskapende», sier Laila.

«Å sørge for at vi har moderne løsninger, bedre for de ansatte, morsommere å jobb,e og bedre hverdager. Fornøyde ansatte vil påvirke til å få fornøyde kunder», smiler hun.

Løsningen som virker

Dette bildet mangler alt-tekst; dets filnavn er image-1-683x1024.jpeg

Vingman har med bakgrunn i dette også bygget om lokalene. De satser på grupperom i det vanlige arbeidet, men har tilrettelagt med flere små møterom for samtaler og digitale møter. Abacus IT har levert teknisk løsning til to møterom i samme leveranse. Dette inkluderer både kamera og lyd, med fokus på lydkvalitet.  Høyoppløselige skjermer og enkel tilkobling via USB gjør at det er lett å koble på og av.  I tillegg har skjermene støtte for trådløs tilkobling.  

Vingman benytter i dag Microsoft Azure og Microsoft sin Azure Virtual Desktop, alt skreddersydd med lisenser som gir tilgang på alle applikasjoner på et sted. Samt Microsoft Teams for god støtte mot møterommet og møteaktivitet på egen brukerflate.

Langt forhold

Relasjonen mellom Abacus IT og Vingman går helt tilbake til 1983.  I dag er Vingman en totalkunde: Abacus IT leverer tjenester på klienter, servere, nettverk, ERP, lønn, Azure og Microsoft 365. Og nå har Vingman altså gått for digitale skilt og møteromsløsning.

«Abacus IT er en naturlig samarbeidspartner for Vingman», sier Laila. «Med felles historie og gode relasjoner, og med samme krav til kvalitet, er Abacus førstevalget når vi skal gjøre endringer på hardware og software. Vi valgte i 2020 å endre plattform fra tradisjonell serverløsning til ny Azure plattform. Samtidig byttet vi ut alle PC’er på kontoret. Dette har ført til en mer «sømløs» hverdag for alle ansatte i Vingman. Med fokus på å utnytte muligheter i Microsoft 365, oppleves ikke skille mellom skyløsning og serverløsning så stor.» 

Sikkerhet er viktig

«Med økt fokus på sikkerhet, har vi sammen med Abacus valgt den løsningen vi mener er best. Løsningen sørger for å gi oss høy oppetid, og med innebygde sikkerhetsmekanismer. På den måten kan våre ansatte jobbe mest mulig uavbrutt og på en sikker løsning – noe som er veldig viktig for oss som behandler kunders data», avslutter Laila. Vi takker for tilliten og ser frem til et godt samarbeid med Vingman fremover.

Abonner på bloggen vår

Abonner på bloggen og få ukentlige oppdateringer med aktuelle nyhetssaker.

Del dette innlegget

Meny